תיאוריותיו של פרווין מוהן על הקשר בין האנונאקי להודו
Vimanas, Ancient Temples & Return of the Gods: Interview with Praveen Mohan
- לשונית: "AnuNaga" (גילופים עם נחשים) דומה ל-"Anunnaki" ("אלה שירדו משמיים לארץ").
- מאפיינים משותפים: שניהם יורדים משמיים/כוכב לכת אחר, חיים מתחת לאדמה (פאטלה אצל הנאגות), משנים גנטית בני אדם (נחשים משתלבים = גדילי DNA).
- רעיון שלו: מיתוסי "נחשים" גלובליים (סנסקריט "Sara", אנגלית "serpent") מקורם באלים רפטיליאניים.
- פני יצור רפטיליאני בתנוחת ברכה – "AnuNaga", אנונאקי ישיר.
- הגילוף הגדול ביותר של נאגות מסלע אחד: 7 נחשים = 7 שופטי עולם תחתון מטקסטים מסופוטמיים.
- עמודי נחשים משתלבים: ניסויים ב-DNA.
- גילופים עגולים: עב"מים עתיקים, דומים לציורי מערות סמוכים. מסקנתו: האנונאקי נחתו בהודו, השפיעו על הציוויליזציה בשדרוגים גנטיים.
- גילופים בני 1250 שנה: דמויות בכובעים מחודדים, זקנים ארוכים, "קסדות אסטרונאוטים", נשק דמוי לייזר, חפצי אצטרובל (איקונות קלאסיות של אנונאקי מרליפים שומריים).
- סמל שמש מרכזי – כמו אצל אישתר (אלת מלחמה/אהבה).
- כדים אבן: סמל לזהב, רמז לכריית זהב של האנונאקי.
- נדירים: דמויי דינוזאורים ועקבות טיח זהב. מסקנה: "שושלת דם אנונאקית" התפשטה משומר לאינדונזיה.
- פסלים, טקסים לאנונאקי כחוזרים מכוכב לכת אחר.
- סמוך – מקדש "חוצנים אפורים".
- מבנים מוסתרים: אולי טיל או לינגאם עם פני אנונאקי.
- קשר לנאגות: הכהן מזהה אותם; גילופים מוזרים (נחשים עם רגליים, שור ננדי רב-שכבתי). מסקנה: זה סימן לשיבת אנונאקי קרובה; חוצנים מתקשרים לבניית מקדשים מחדש. מוהן מציג קטעים בלעדיים וראיון.
- מקדשים כ"מכונות אבן" עם זהב להולכה/טכנולוגיה רוחנית – בגלל אובססיית הזהב של האנונאקי.
- וימאנות, פסלי ריפוי, פורטלים: מדע מתקדם משותף מאנונאקי בהודו, תאילנד, מצרים.
- אלים הינדואיים/נאגות = מקבילים לאנונאקי.
מקדש לפאקשי: יצירת מופת של ארכיטקטורת ויג'יאיאנגרהמקדש וירבהאדרה (המכונה בדרך כלל מקדש לפאקשי) הוא מקדש הינדואי מרהיב מהמאה ה-16, השוכן בכפר לפאקשי, מחוז אננטפור (כיום מחוז שרי סאטיה סאי), מדינת אנדהרה פרדש, הודו. הוא ניצב על גבעה בצורת צב בשם קורמה שאילה ונחשב לאחד הדוגמאות הטובות ביותר של ארכיטקטורת סגנון ויג'יאיאנגרה, מפורסם בגילופי האבן המורכבים שלו, בציורי הקיר התוססים ובפלאי ההנדסה.תצוגות כלליות של מתחם המקדש, המציגות את העמודים הגרנדיוזיים בסגנון ויג'יאיאנגרה, המנדאפות ובניית הגרניט.היסטוריה ומשמעותנבנה בעיקר בין 1530–1542 לספירה בתקופת שלטונו של קיסר ויג'יאיאנגרה אצ'יוטה דווה ראיה.
נבנה על ידי האחים וירופאנה נייקה וויראנה, שהיו מושלים ואוצרים באימפריה.
מוקדש לוירבהאדרה, הצורה הזועמת של האל שיווה שנוצרה כדי להרוס את היַגְ'נה של דאקשה.
למקום קשרים מיתולוגיים לראמאיאנה: השם "לפאקשי" פירושו "קום, ציפור" בטלוגו, ומתייחס למילותיו של ראמה לציפור הפצועה ג'טאייו, שנלחמה כאן ברָוַאנה.
זהו אתר מוגן על ידי שירות הארכיאולוגיה של הודו ונמצא ברשימה הזמנית של אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו בזכות הפסלים והציורים שלו.
מאפיינים ארכיטקטוניים בולטיםהמקדש מייצג את השיא של סגנון ויג'יאיאנגרה (מושפע ממסורות צ'אלוקיה, הויסאלה וצ'ולה קדומות יותר), עם אולמות פתוחים עצומים, עמודים מקושטים ואלמנטים חצובים בסלע.העמוד התלוי (אקאסה סטהאמבה): אחד מ-70 העמודים באולם הריקודים (נאטיה מנדאפה) אינו נוגע לחלוטין ברצפה – קיים רווח דק שמאפשר להעביר מתחתיו בד או נייר. האגדה מספרת שמהנדס בריטי ניסה פעם להזיז אותו כדי להבין את המנגנון, והזיז אותו מעט.
העמוד התלוי המפורסם – חידה הנדסית, שבה מבקרים לעיתים קרובות מעבירים בד מתחתיו כדי להדגים את הרווח.ציורי קיר: בין הפרסקאות השמורות ביותר של ויג'יאיאנגרה בהודו, צבועות בפיגמנטים טבעיים. התקרות מתארות סצנות מהראמאיאנה, מהמהאבהארטה, מהפוראנות ומאווטארים של שיווה. הפרסקו הגדול ביותר מציג וירבהאדרה עצום.
פרסקאות תקרה תוססות המספרות סיפורים מיתולוגיים.נאגאלינגה מונוליתי: נחש ענק בעל שבעה ראשים (נאגה) המגן על לינגם של שיווה, חצוב מגוש גרניט אחד – נחשב לגדול מסוגו.
פסל הנאגאלינגה המונוליתי הענק.מאפיינים נוספים: ננדי (שורו של שיווה) מונוליתי קולוסאלי כ-200 מטר מהמקדש, פונה אליו; טביעת רגל ענקית (דורגה פאדם) על הרצפה (קשורה באגדות לסיטה או להנומאן); מנדאפה קאליאנה (אולם נישואין) שלא הושלם.
המקדש מושך עולי רגל, חובבי אמנות ותיירים בשילוב של מסירות, אמנות ותעלומות. מומלץ לבקר בחודשים קרירים יותר; הוא נמצא כ-120 ק"מ מבנגלור. אם מעניינות אותך פרשנויות של פרווין מוהן (למשל, הנאגות כאן כסמלים עתיקים), בראייה המקובלת מדובר באיקונוגרפיה הינדואית מסורתית. אם תרצה פרטים נוספים על היבט מסוים – אמור!
- שניהם – אלי מים, חוכמה והצלת חיים.
- אנכי מציל את האנושות מהמבול ומספק הוראות לבניית תיבה.
- וישנו באווטאריו מציל מהמבול ושומר על החיים (מאטסיה מזהיר את מאנו, קורמה תומך באוקיינוס).
- אנכי – בורא בני אדם וציוויליזציה; וישנו – שומר הדהרמה והעולם.
- בתיאוריות: אנכי = וישנו, כאל טוב לב, לעומת אנליל (לעיתים = שיווה או ברהמה).
- מאטסיה (דג): מציל את מאנו מהמבול, גורר את הספינה. אנכי לעיתים מתואר כדג או איש-דג.
- קורמה (צב): תומך בהר מנדארה בעת חביצת האוקיינוס (לאמריטה). אנכי – אל מי האבזו התת-קרקעיים, "תומך" בעולם.
- וָארהה (חזיר בר): מרים את הארץ מהאוקיינוס הקוסמי בניביו. אנכי – אל האדמה והמים, בורא מתוך כאוס.
- אנכי קשור לנחשים (נחשים משתלבים – סמל, כמו קדוקאוס).
- הנאגות – יצורים חצי-אלוהיים דמויי נחש-אדם, חיים מתחת לאדמה (פאטאלה), חכמים, קשורים למים ולפוריות (שֶשָה – הנחש שעליו שוכב וישנו).
- פרווין מוהן: הנאגות = אנונאקי (AnuNaga ~ Anunnaki), יצורים רפטיליאניים מכוכב לכת אחר, ערים תת-קרקעיות. גילופים במקדשים (לפאקשי) – "AnuNaga" עם תווי פנים רפטיליאניים.
- אנכי ושיווה: לעיתים מקשרים אנכי לשיווה (בורא/משמיד, חוכמה), אך נדיר יותר – לרוב אנליל = שיווה.
- הטרימורטי (ברהמה-וישנו-שיווה) ~ אנו-אנליל-אנכי.
- הנדסה גנטית: בתיאוריות סיצ'ין אנכי בורא בני אדם (גנטיקה); בהודו – נאגות/אלים "מתערבבים" עם בני אדם.


תגובות