דף הבית
פוסטים בניוז פיד
בתנ"ך היום לפי מכון ממרא, יש עשרות מילים בסוגריים עגולים. בדקתי מה אומרים סוגריים עגולים באתר של מכון ממרא. מדובר על מילים שלא נראה שצריך לגרוס אותן. להבדיל מסימון מילים בסוגריים מרובעים שכן נראה שצריך לגרוס אותן ולא הופיעו בגרסאות קודמות (לא מאמינים? יש ציטוט למטה מהתאריך של היום).
בדקתי בטקסט התנ"כי את פסוק טו פרק כח מישעיהו באתר של מכון ממרא:
"וְעִם-שְׁאוֹל, עָשִׂינוּ חֹזֶה; שיט (שׁוֹט) שׁוֹטֵף כִּי-עבר (יַעֲבֹר) לֹא יְבוֹאֵנוּ, כִּי שַׂמְנוּ כָזָב מַחְסֵנוּ וּבַשֶּׁקֶר נִסְתָּרְנוּ."
כדי להסיר האשמה או רמיזות כלפי מכון ממרא, שאנשיו עושים את מלאכתם במסירות ואמונה, בדקתי עוד תנ"ך שיש לי בבית. המילים שוט ו-יעבר מופיעים בצד שמאל של הטקסט מנוקדות. המילים שיט ו-עבר מופיעים בתוך הטקסט לא מנוקדות.
(צילום בפוסט)
איך יודעים איזה מילים היו בדפוסים הקודמים ואיזה לא? מי מחליט מתי נראה שצריך לגרוס מילים ומתי נראה שצריך להשאיר?
מכון ממרא "על הפיסוק שלנו":
"במקום להשתמש בסוגריים רגילים ( ) המקובלים לסמן מילים שנראה שצריך שלא לגרוס אותן, השתמשנו בסוגריים זוויתיים < >. כנהוג ברוב הדפוסים, השתמשנו בסוגריים מרובעים [ ] לסמן מילים שנראה שצריך לגרוס אותן אבל לא היו בדפוסים קודמים; במשנה תורה ובמשנה הסוגריים המרובעים מסמנים מספרי הלכות קטנות או משניות לפי הדפוסים הרגילים (בניגוד לכתבי היד)."
כל הרגשות:
4מיכאל שמידט, Hilik Duvdevani ו2 נוספים3
לייק
תגובה
שתף
הצג תגובות נוספות
Doron Picker
מילא שיט,אבל שרירי בטנו זה השיא
- לייק
- השב
- 40 דק'
Amit Hildeshaim
"וְהָיָ֨ה לָהֶ֜ם דְּבַר־יְהֹוָ֗ה צַ֣ו לָצָ֞ו צַ֤ו לָצָו֙ קַ֤ו לָקָו֙ קַ֣ו לָקָ֔ו זְעֵ֥יר שָׁ֖ם זְעֵ֣יר שָׁ֑ם לְמַ֨עַן יֵלְכ֜וּ וְכָשְׁל֤וּ אָחוֹר֙ וְנִשְׁבָּ֔רוּ וְנוֹקְשׁ֖וּ וְנִלְכָּֽדוּ׃"
- לייק
- השב
- 34 דק'
שני מיליון זה הרבה כסף לבית שנראה כמו וילה? ומה אם זה עולה פחות?
הכירו את אלון מורה, יישוב דתי לאומי בגב ההר, על הרי השומרון שנוטפים ירוק.
אנחנו בונים פה עכשיו כמה עשרות בתים מפוארים עם סטייל שעוד לא הגיע ליהודה ושומרון וכל זה בקהילה שעפה על עצמה עם חיי תורה ועבודה, אהבת הארץ וגיבוש כמו שיש בסיירות.
אם יישוב דתי זה הסטייל שלכם, אם יישוב הארץ זו אמירה בשבילכם, אם בא לכם ליהנות משני העולמות האלו בתוך בית שעוד לא יצא לכם לפגוש ובמחירים שמזכירים תקופות שמחות יותר - אנחנו כאן, יד…
עוד
טופס בפייסבוק
מגוון בתים מרווחים במחירים שפויים
מידע נוסף
כל הרגשות:
686836
2
לייק
תגובה
שתף
הצעות בשבילך
Velika Planina, Slovenia, is the site of one of Europe's few surviving high mountain herdsmen's villages where traditional Alpine herdsmen's culture is still alive
photo the_worldonwheels
כל הרגשות:
7.6K7.6K223
1.1K
לייק
תגובה
שתף
Maria Kovaliova Konstantinova נמצאת עם Alexander Sloutsky בMurça.
17 דק' ·
כל הרגשות:
55לייק
תגובה
שתף
בגיל 77, אחרי הדוקטורט וכל הספרים והמאמרים שקראתי, נפל לי האסימון האחרון, והבנתי מהו סוד ייחודן של התנועה הציונית ומדינת ישראל שמבדיל אותן - לרע ולטוב - מיתר תנועות ההתיישבות והמדינות הקולוניאליות, ארה"ב, כמשל!? הייחוד לרע, הוא המיתוס הציוני כפי שהוא בא לידי ביטוי ברור במגילת העצמאות: "בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית". פירושו של דבר, הכרזת בעלות א-פריורי על ארץ מזרח תיכונית המיושבת על ידי עם אחר, ואגב, כך ההתיישבו…
עוד
כל הרגשות:
262613
2
לייק
תגובה
שתף
הצג תגובות נוספות
Yitzhak Laor
בוקר טוב, אודי. אסימון כבד נפל לך. כיוון שאתה מתייחס רק לספרות אקדמית, אני מפנה אותך למאמרים וספר של גבי פיטרברג.
- לייק
- השב
- 33 דק'
Udi Adiv
Yitzhak Laor קראתי את גבי פיטברג לפני 10 שנים ותקרא מה שכתבתי עליו בורסיה האנגלית של הספר שלי
- לייק
- השב
- 27 דק'
הצג תשובות נוספות
זוכרים את הפוסט שלי על "ניצור" התנ"ך?
אז מי שעקב אחרי הפוסט ההוא, יודע שהוחדרו לתנ"ך המלים הבאות: נוצרים, ישוע ("ישוע בן נון" באחד השינויים), כמרים, זבח תודה (שמקורו - Thanks-Giving Feast, חג ההודיה הנוצרי),
מריה, התודות על חטאים, "המשתחווים אל הבל וריק" התחלף ב- "הנושאים את עץ פסלם" (ישוע על הצלב), ברית חדשה (שינוי יחסית ישן), כמובן כל זה קרה מתחת לאף של המסורתיים, הדתיים והחרדים, וגם המנהגים שונו בהתאם, מהפכה מבפנים, מהפכה שקטה כשאין לאנשים זיכרון מה שינו להם ומה היה לפני זה, ובמקרה הטוב מנסים להצדיק בפרשנויות משהו שלא היה בספר מלכתחילה.
בכל מקרה, מצאתי ראייה לאחד השינויים שהוחדרו, החלפת המילה "מצרים" ב- "נוצרים".
מי שרוצה לעבור על הפוסט הקודם בנושא:
תגובות